FANDOM

PodrasyEditovat

Jízdní zvířataEditovat

Mytologie - NáboženstvíEditovat

Kentauři mají pestrý panteon bohů kterým věří. Bohové zastávají různé funkce a během dějin světa, jak je kentauří kultura vykládá, se jim přisuzovala různá důležitost.

Nejvyšší panteon:Editovat

Prastaré elementy:

  • Lan-čchizu - Oheň
  • Dami - Voda
  • Mangupos - Vzduch
  • Ruichi - Země
  • Lumi - život
  • Rami - Smrt

Synové elementů:

  • Kaynos - Nejvyšší z bohů, ochránce kentaurů, domů, rodin a zákonů, vládne bleskem a vynáší soudy nad životy.
  • Aypu - Bůh větru, Aypolisshin manžel, spolupracuje s Abzuramem a Lingoshi, má na povel počasí.
  • Dayčchi (Daiqi) - Bůh hvězd a moudrosti a vzdělanosti, manžel Yuny, otec Chiu.
  • Zhereus - Bůh války, marnosti a chaosu, stělesnění noci, neustále chytá a propouští Yunu a Chiu, nemá ale moc nad Dayčchim.
  • Abzuram - Vládce moří, bůh vody, patron rybářů, mořeplavců a otec hadích lidí. Mohl dát klidnou plavbu nebo svým bičem rozbouřit moře. Dohromady s Aypuem mohli stvořit mocné mořské bouře a povodně.
  • Hundu - Bůh lesů, lovů, divokých zvířat, otec felkenů, grrichenů a urasurů. Manžel Chiens.
  • Jingi - Bůh radosti, slavností, patron svátků, zpěvu a oslav a především básníků.
  • Bashuran - Bůh kovu a ohně, manžel Lingoshi. Patron kovářů.
  • Jarxus - Bůh podsvětí, vládce mrtvých.

Dcery elementů:

  • Yuna - Měsíční bohyně, dozorčí spánku a dětí. Vždy se vyobrazuje s děťátkem (Chiu). Tato dvojice symbolizuje dva měsíce Iat a Taitu. Patronka plodnosti a mateřství.
  • Aypollisha - Sluneční bohyně, nejkrásnější z panteonu, uctivána také jako bohyně světla, je starší sestrou Yuno.
  • Lingoshi - Bohyně hor a kamene, paní zimy a smutku, matka minotaurů.
  • Chiens - Bohyně mírných zvířat a rostlin, matka faunů a satyrů, uctívána jako bohyně přírodní moudrosti, patroka bylinkářů a zahradníků, sestra Yuny. Manželka Hundua.
  • Taosus - Toulavý bůh cesty, změny a osudu, ochránce cestovatelů.
  • Čchisha (Qisha) - Bohyně lásky a matka veškeré krásy, manželka Jingiho.
  • Grang - Věčná pokušitelka, pekelný démon, strůjce nočních můr a strachu. Zhereusovo žena.