FANDOM

"Hle, vše se točí a bliká, jak prostupuji skrze nekonečné vzdáleností světů. Jak neomezená jest moc toho, jež umí mezi světy cestovati."

- Přeloženo s urasurštiny, z knihy Světoběžník od Kournweela.

Definice portáluEditovat

Portál je trhlina v časoprostoru, která vede z bodu A do bodu B. Po vstupu do ní, se hmota rozloží, a během extrémně krátkého času procestuje přes vše, čím trhlina prochází a na opačném konci je opět složena do původního tvaru. Toto může zahrnovat jakoukov vzdálenost, včetně světelných let, po případě I cestu do zcela odlišných dimenzí, časových period a nebo dokonce světů.

Portály na CesferuEditovat

Na Cesferu se o portály a teleportaci zajímali zejnéma urasurové. Předpokládá se, že právě zprovoznění systému portálů, za pomoci nebul, stojí za jejich zmizením. Nicméně výzkumy a vynálezy urasurů byly jimi samotnými dobře skryty, nebo zničeny. Ty co se zachovaly upadly v zapomění nebo byly postupně z jejich země rozkradeny a prodány jako vzácné artefakty.

Až o dlouhou dobu později, začal zájem o portály znovu stoupat. Zejména mezi kentaurskými mágy a učenci. Za tento vzrůstající zájem mohl nález knihy "Doby dávno minulé" od Jarraqa Tyra, kentaurského historika (kniha nalezena na počátku 5. století 3. éry). Zajímal se o urasury a objevil spoustu věcí o jejich výzkumu.

Lidská mágská obec na colderrské univerzitě v Králově přístavišti i Xerxovy věže se ponořili do výzkumu portálů až v roce 570/3. Do roku 602/3 neměli téměř žádný úspěch, než se do výzkumu vložil Mikelon Falstir, který uspěl v překladech některých urasurských záznamů a umožnil zkoumání jejich vzorců.

V letech 615/3-616/3 se hlavní výzkum přesunul do Azurové síně krále Mikelona. Po Více než 10 letech výzkumu se v r 628/3 podařilo Coldeřanům poprvé otevřít skutečný funkční portál, do zcela odlišného, náhodně nalezeného, neznámého světa. Tento portál využil Danarion Falstir aby utekl z Colderry. Za ním se portál zhroutil a další téměř 3 roky nebyl znovu úspěšně otevřen.

Po jeho znovuotevření a navázání kontaktu s obyvateli Antharie (svět na opačném konci portálu) anthariané poskytly možnost stabilního, bezpečného spojení.

Veřejný portálEditovat

Funkční portál pro cestování veřejnosti mezi Andahari a Antharií se od roku 631/2 nachází v Coldeře.

-to be continued-