FANDOM

"Vně rozdílní, v nitru shodní
slávy Ráje byli hodní.
Než jeden z druhů odpadl,
čistotu všem ukradl.
Dobrovolně souhlasili,
slávu, moc též chtěli,
svatost svoji odmrštili,
a dál si na tom lpěli."

- Úryvek z básně o vyhoštění vesénů z Ráje

Na Cefesru žije spoustu fyzicky rozličných druhů hummanoidních bytostí, ačkoliv duchovně jsou totožné. Všechny tyto hummanoidní bytosti, jsou označovány souhrným názvem veséni (Vesén je odvozeno od vae-sauee, což se překládá jako 'živý vdechem'. Hovoří to jejich duchovní odlišnosti od ostatních zvířat.) a byly stvořeny všechny ve stejný okamžik, ačkoliv se názory na jejich stvoření velmi různí, podle toho jaké mýty/náboženství/přesvědčení zastávají. Po stvoření světa tyto bytosti pobývaly v míru a pospolu nějaký čas v Ráji. Vyhoštěni byli kvůli jejich zlé volbě neuposlechnutí stvořitele, a přiklonění se raději k radě Koncilu žalobců.

Rasy se rozlišují do skupin podle podobností ve vzhledu a podle podobností se zvířaty. Nejméně podobní zvířatům jsou Aikyrii. Naopak nejpodobnější zvířatům jsou Perimidové, kteří dokonce sdílejí se zvířaty některé jejich instinktové vlastnosti a schopnosti.

Podobnost se zvířaty ovšem nijak nedefinuje jejich méněcennost jako hummanoidního druhu nebo intelekt.

Toto rasové rozlišení má ovšem definované mantinely křížení. Mezi jednotlivými skupinami je šance narození živého a zdravého míšeného dítěte nízká (cca 5%). Ve 65% případů žena potratí hned v prvních měsících těhotenství. V 30% případů dochází k zmutování jedince a ztrátě jeho vesénství (Je z něj bytost bez duše, ještě nižšího řádu než zvíře). Tyto bystosti degradují na monstra a jsou pak podle toho také brány.

Skupiny vesénůEditovat

Nehumanoidní rasy s vesénksými niterními rysyEditovat

Rasy

Porovnání výšky ras. Z leva: Skřítek, rarach, trpaslík, Mikelon (lidský král), savaggan, felken, faun, satyr, girricehn, skřet, Danarion (lidský rytíř), dicter, kentaur, minotaurus, zlobr, obr, stojící obr