FANDOM

Dwarfs

Trpaslíci, klanový přehled.

"'Bojovní mravenci mezi aikyrii. Co jim matka příroda nedala na vzrůstu, to si vynahradí v drsnosti, síle, nezlomnosti a odolnosti. Soudržní, trvdohlaví, pracovití a přidrzlí."

"Tož kurwa, v zemi žijem."

- Trpasličí lidový básník

Trpaslíci jsou jednou z ras, která i přes podrasové rozdíly stále žije ve většinové jednotě ačkoliv si území rozdělili. Jejich domovem je drsný kontinent Kelepha. Přestože byli po vyhoštění z Ráje umístěni na územní dnešního Dargharu, brzy opustili tyto zelené a úrodné podhůří a velká část z nich se přesunula do větší a značně hornaté jihozápadní části kontinentu. Důvod trpasličího stěhování byl celkový přesun za nerostným bohatstvím hor. Celé hory si poté čtyři trpasličí klany rozdělili losem mezi sebe.

Většina trpasličích velkoměst a nejdůležitějších cestovních a obchodních cest, se nachází v podzemí, až do hloubky témeř 1km nebo uvnitř horských masivů.

V současnosti se stále dají dohled početné nenamíšené trpasličí klany.

Společné znaky trpaslíků, jsou výška od 120-140cm s tím že nejmenším klanem jsou hlubinní trpaslíci a největší černodolští, nízká čela, široké obličeje, silná a odolná těla i kosti, proporčně větší hlava, ruce i nohy a záliba v pěstování vousů, jak u žen tak i u mužů. Ačkoliv ženám rostou o něco méně a jemnější.

Metal mask

Tradiční zbroj mlžnohorského klanu.

PodrasyEditovat

GarthugEditovat

Neboli černodolští. Charakterizují je nejdrsnější obličejové rysy, rozložitá svalnatá těla, rovné, tmávé vlasy i vousy a často tmavší pleť, není ovšem podmínkou. Mají zelené, hnědé, nebo narezlé až načervenalé oči. Na klan černodolských losem připadlo dnešní území Kirru. Černodolští trpaslíci i přes to, že trpaslíci jsou všeobecně vynikající na všechny manuální práce, vynikají v stavění dolů a podzemních síní.

FerthugEditovat

Neboli mlžnohorští. Nejsvetlejší trpasličí rasa s typicky asijskými rysy v trpasličím provedení. Je pro ne typické, že mají nažloutlou pleť, vlnité vlasy i vousy světlých barev. Povětšinou hnědé, blond a vzácně zrzavé. Jejich oči jsou vždy modré, ale mají velkou variaci odstínů. Na rasu mlžnohorských losem připadlo dnešní východní území Kaharu. Zdejší zalesněné hory se stali jejich útočištěm. Jako jediný trpasličí klan nevyhledávají pro bydlení úkryty pod zemí, ale naopak se zdržují ve vyších polohách v zalesněných horách. Nejznámější trpasličí filosofové pochází z tohoto klanu.

DarthugEditovat

Black mine

Trpasličí město v solitérní hoře.

Neboli hlubinní. Noční trpasličí rasa. Losem na ně připadlo dnešní území Weiwarady, které je pokryto tajgou, chladnými pouštěmi a horami. Hlubinní trpaslíci si s touto nepřízní osudu ale dobře poradili a rozvinuli celou svoji civilizaci pod povrchem země, kde na ně chlad ani nepřízeň počasí nedoléhá. Na povrchu jsou pouze jejich pole obdělávaná v letních měsících a žijí tam jen farmáři. A i ti pracují za soumraku nebo v noci, kvůli jejich citlivosti na denní světlo. Klan darthugů, už před jejich přestěhováním, se vyznačoval ostrými rysy s orlími nosy, poněkud zašedlou kůží a nezvykle světlími odstíny vlasů i očí. Na život neustále pod zemí si časem přivykli ještě lépe, takže dnes můžeme pozorovat, že i jejich oči jsou větší a daleko lépe vidí ve tmě. Jsou vyhlášení obráběči drahých kamenů a výrobci šperků.

QuarthugEditovat

Neboli ledoví. Na tento trpasličí klan dopadla ruka osudu nejtrvději. Když klany losovali o rozdělení země, padlo na ně území dnešního Khelephu. Místo toho, aby klan odcestoval po souši, rozhodli se ledoví trpaslíci pro cestu do své nové domoviny po moři, aby se tak vyhnuli přchodu přes hory, který by jim trval velice dlouho. Ovšem cesta nedopadla příznivě a žádný z členů klanu se do svého nového domova nedostal. Část jich přistála na ostrově Migh. Považovali to za Kheleph a zůstali tam. Zbývající část se odebrala dočista jiným směrem v domění, že se plaví správně. Po bouři se vydali místo na západ na východ a propluli oceánem ve středu světa mezi kontinenty. To už věděli že zabloudili. Jejich trpasličí hrdost jim ale velela najít zemi, kterou dostali a tak se plavili dál v naději že ji najdou. Trvalo jim dost dlouho, než dorazili někam, o čem si mysleli, že je Kheleph. Dočista ztracnení v navigaci v neznámé a nezmapované části světa, nakonec skončili na Kröhu. V domění, že je to jejich vylosovaná
Lojsa by lojsak

'Lojsa, co nenáviděl slunce' postava z oblíbené trpasličí povídky. © Lojsak (DeviantArt)

země se tam usadili. Ačkoliv později zjistili, že se spletli, už tam zůstali.

Charakteristikou ledových trpaslíků, jsou vždy mrazem načervenalé tváře, šíkmé očí, široké nosy a bohaté, husté rovné vlasy i vousy vždy v odstínech hnědé od lehce narezlé až po témeř černou. Jejich oči jsou vždy tmavé. Také je pozoruhodná jejich vrozená odolnost proti chladu a schopnost přežít dočista vše. Na zmrzlém ostrově se jim po dluhou dobu nepodařilo ani založit podzemní města, tak je začali stavět z ledu.

Jízdní zvířataEditovat

Withrier

Jezdec na gryfonu z černodolského klanu.

Trpaslíci domestikovali hned několik druhů jízdních zvířat. Jako první se na svém území setkali s poníky druhu chaimoi, které hned začali využívat. Po rozdělení klanů černodolští osedalali gryfony, které našli ve své nové zemi a dlouhou dobu, to byla jejich klanová specialita a žádná jiná rasa ani trpasličí klan (krom elfů, kteří měli soví gryfony) neměla gryfony k dispozici. Hlubinní trpaslíci v horách narazili na poníky z nejrůznějších drahých kamenů, které začali chovat pro možnost sklízet drahé minerály z jejich hřívy. Nejvzácnějším a nejvznešenějším trpasličím jezdeckým zvířetem je kaharský beran.