FANDOM

Urasur statue

Dochovaná bronzová bysta, pravděpodobně podobizna Arbarxiuse.

"Moudrý jako medvěd. Toto pořekadlo je zdánlivě nesmyslné, ale ohlédneme-li se do historie, zjistíme, že medvedí rasa byla skutečně velmi moudrá. Nebo je lepší říci inteligentní a vyspělá. Moudří jentak bezestop ze světa nemizí."
"Vědět mnoho je nebezpečné,
 vědět málo smrtelné."

- Arbarixus

"Vzdálenost mezi nemožným 
a průlomem, zkracuje čas.
 Co je dnes nemožné, 
zítra bude realitou."

- Marchauton

P 20180912 104352 1 1 1 1

Urasur a urasurka.

Urasurové byly medvědům podobná hummanoidní rasa, která během první éry obývala Urdu. Poté všichni bezestop zmizeli a zůstali po nich jen ruiny jejich měst. Urda se nyní téměř celá nachází pod hladinou moře a je velmi těžké pozůstatky zkoumat.

VzhledEditovat

Z dochovaných uměleckých děl, zejména soch a obrazů a velmi vzácných nálezů kosterních pozůstatů, se odvodil ustálený vzhled urasurů. Jejich tělo bylo podobné lidskému, jen se srstí po celém těle a trochu jinou stavbou rukou a chodidel. Hlava byla podobná medvědí, s větším množství mimických svalů než kolik medvěd má. Také zuby mají podobnou stavbu jako medvědí, ale jsou o něco menší. Tvar, typ a položení očí na lebce je také podobnější humanoidu, než medvědu.

Jejich srst byla obvykle hnědá, ale objevovali se i černí, bílý a šedí jedinci. Muži urasurové si obvykle nechávali růst vousy na bradě, které pak splétali do pevných, dredovitých bradek, občas ozdobených kovovými části. Urasurům na hlavě nerosla příliš dluouhá srst, nebo o tom přinejmenším není záznam.

Vysocí byli kolem 190cm, což platilo pro uže i ženy. Pravděpodobně se dožívali věku v průměru 60let. Ke konci 1. éry se však tento průměrný věk značně prodlužoval, až ke 140 rokům.

P 20180912 104352 1 1 2

Urasur připravený na hybernaci.

Z nejstarších rozdílných podobizen stejných jedinců se usuzuje, že během první éry bylo podnebí na Urdě daleko chladnější a zimy byly drsné. Proto, podobně jako medvědi, se urasurové ukládali do hybernace, aby nepřízen přečkali. Urasur připravený na hybernaci měl velmi hustou srst a zásobu podkožního tuku, na spánek po bodu 4-5ti měsíců. Když urasurská civilizace dosáhla na vyspělejší úroveň, lepší obydlí a schopnosti, od zvyku hybernace upustili.

PovahaEditovat

O urasurech je známo, že milovali poznání a zkoumání. Jako první rasa dosáhli na vyspělé technologie, jako bylo např. využíání manového kamene k nápájení přístrojů, nebo střelné zbraně. Jejich rozvoj byl velmi prudký, tak jako růst jejich civilizace. Je zřejmé, že jejich rozvoj urychlil i příchod nebul . Předpokládá se, že na konci první éry ovládli umění teleportace a celá rasa se přesunula na jinou planetu, spolu s nebulami. Pokud tomu tak nebylo, pak celá rasa bezestop vymřela, pravděpodobně na mor, co na konci 1. éry řádil mezi vesény.

Urasurové byli dá se říct zbabělá rasa. Vyžívali se ve vyhýbání válečným konflitků, řešili je zlepšváním obraných prostředků. Pokud bojovat nemuseli, tak nebojovali. Přesto jejich válečné technologie měli ohromnou ničivou sílu. Není známo, jestli je někdy použili v boji.

Svým způsobem si vždy potrpěli spíše na funkční, než okrasné designy. A to jak v oblečení, tak ve stavbách a zařízeních. Pokud už došlo na zdobení, šlo o technické rytiny, povětšinou vyprávějící o účelu a původu věci.

Spojené státy UrdyEditovat

Není zcela známo, jaký vládní systém urasurové zastávali. Zatím panuje názor, že ke konciměli dost demokratický systém a v čele stál lidem zvolený nejvyšší státník. Pod ním byli nižší úředníci, kteří spravovali 6 částí Urdy.