FANDOM

Upir

Upír krvopijec.

Upíři či vampýři jsou jedinci, jejichž tělo napadl cizí organismus (nebo anorganismus, v případě manažroutů) a pozměnil jejich tělesnou strukturu. Společným znakem upírů je, že postrádají schopnost požívat potravu běžným způsobem a dokáži přijímat jen určité typy energie.
Upíři nedisponují žádnými zvláštními schopnostmi, které by nabili pouze ze statutu upíra (například umět se měnit ve zvíře, umění očarovat někoho atd.). Ale všechny tři typy jsou dlouhověké a mají pozoruhodné schopnosti regenerace. Krvopijci mají zvýšené sexuální libido (varapiry se snaží šířit na další hostitele).

Ovšem i přes schopnosti regenerace, napadení cizím organismem je nevratné. Upír nemůže bez komplikací požít žádnou potravu, krom té, na kterou je po napadení specificky pozměněn.

Příčina vampirismuEditovat

Příčinou onemocnění vampirismem je napadení organismem zvaným Varapirus. Jedná se o prvoka, kerý se chová podobně jako rotavirus. Napadá tělo hostitele, kde se namnoží a splyne s hostitelskými buňkami. Znemožní normální fungování trávícího systému a přinutí jedince změnit jídělníček, aby sám mohl přežít. Varapirus se živí energií, kterou dokáže zpracovat z krve, nebo přímo z životní energie jedince (tato forma varapiru se nazývá dapirus).

Varapirus vypouští do těla hostitele fototoxické látky, které vyvolávají alergii na světlo (Varapirus nemá světlo rád), upíři se proto mohou pohodlně pohybovat pouze když nejsou vystaveni světlu. Světlo jim působí svědění, pálení pokožky i očí, a pokud jsou mu vystaveni příliš dlouhou dobu, varapirus v nich zahyne a zabije i hostitele.

Dapiry i varapiry dokáži přežít po někakou dobu i v mrtvém těle upíra, či jeho krvi.

PřenášeníEditovat

Varapiry i dapiry se přenáší krví. Při pokousání by nemělo hrozit nakažení, pokud nemá upír v ústech otevřenou ránu. Při nechráněném pohlavním styku hrozí téměř 100% riziko nakažení.

LéčbaEditovat

Léčba, která by navrátila tělo do původního stavu neexistuje, vzhledem k tomu, že varapiry zabijí hostitele, pokud sami umírají. Je možné vyměnit varapiry za nanity, kteří se chovají stejně, ale vyžadují energii z manových kamenů, nikoliv z žívých bytostí.

PrevenceEditovat

Jako dobrá prevence působí česnek, který obsahuje látky, co varapiry odpuzují, také dostatečné vystaveníé slunečnímu světlu a dostatek vytamínu D snižují riziko nákazy.

KrvopijciEditovat

Jejich tělo nedokáže strávit nic jiného než krev jiných živých bytostí. Nejlépe pak bytosti stejné rasy nebo rasové skupiny jako jsou oni sami. (lidský krvopijec bude vyhledávat lidské oběti atp.)

Krev sají díky dutým tesákům v horní čelisti. Tyto zuby nemohou nijak skrýt (krom mechanického odstranění, to pak pijí krev běžným způsobem, ovšem její strávění trvá mnohem déle a není tak účinné) a jsou zřetelné u jakékoliv rasy, včetně ras, které mají sami zuby špičaté.

Krvopijci mohou po určitou dobu přežít na nehumanoidní krvi, ale není to pro ně optimální potrava, takže se jejich schopnost regenerace a dlouhověkosti zeslabuje, až nakonec zemřou.

Kvůli nutnosti pít krev humanoidních ras, jsou krvopijci často vrazi.

DušerváčiEditovat

Jsou napadeni dapiry, které se dokáží živit jedině samotnou energií života z živých bytostí. Tuto energii vstřebávají tak, že dušerváč zabije fyzickou schránku bytosti a pohltí celou její duši (zabije a duše zemřelého se přesune do jeho vědomí) a dapiry ji po té tráví, až ji zcela vysají a jedinec skutečně zemře a duše se přesune jinam . Duše se nemůže ze světa vytratit, takže se hromadí uvnitř dušerváče. Kapacita hostitele se různí, většinou naráz udrží maximálně 3 cizí duše. Jednu duši dapiry vyčerpají zhruba za dva až tří týdny. Z důvodu přiotmnosi více důší v jednom těle jsou dušerváčí obvykle postiženi mnohočetnými poruchymi osobností, které mohou vést až k naprostému šílenství. Spoustu z nich končí tak, že se nakonec sami zabijí ze šílenství.

Obecně jsou ovšem dušerváči velmi nebezpeční a jejich hlad po duších je žene daleko zběsileji, než touha krvepijců po krvi.

ManažroutiEditovat

Wampir

Venis 'upír'. Jeden z manažroutů. Kancléř Colderrských králů.

Vznikli jako pokus zbavit se varapirů a dapirů za pomoci nanotechnologie nebul. Nebuly se snažili odstranit varapiry s organismu a uzdravit nakaženého, nicméně se jim podařilo pouze injektovat jedince nanity, kteří nahradili vapiry i dapiry. Nanity se narozdíl od varapirů a dapirů neživí krví ani dušemi, ale energií z manových kamenů.

Manažrout tedy přeživá na manových kamenech. Je stejně dlouhověký jako ostatní upíři, má stejně dobrou regeneraci, není vystaven fototxinům (světlo mu nevadí). Narozdíl od upírů, je ovšem na pohled rozeznatelný. Má zařivě modré oči a velmi bledou, až šedavou kůži (pigmentace se mění požíváním manových kamenů). Pokud má srst, mění se její barva do šedavo modré, nebo skutečně modré. Mohou se na těle objevit i svítící znaky, způsobené zbytky manového kamene v těle. Nanité se přenáší podobně jako varapiry, ale ve zdravém těle nenapadeném varapiry nebo dapiry se jen málokdy ujmou.

Existuje oficiální spolek, který rozhoduje o tom, kdo bude injektován nanity aby se zbavil varapirů či dapirů. Nicméně tento spolek pracuje v utajení a získat nanity je velmi obtížné a prověrky a testy pro přijetí a implikaci nanitů jsou velmi přísné.

Spolek přijme jen málo nových členů, ačkoliv napadených darapiry a varapiry je poměrně mnoho.