FANDOM

Zatmeni

Zatmění slunce měsíci.

"Tisíce a jedna hvězda jež svítí jako roj světlušek na černočerném nočním nebi, nám navěky připomínají, jak malí jsme v porovnání s ohromným stvořením. Můžeme snít a přemítat o tom, co se mezi nimi skrývá a doufat, že jednou se podíváme za horizont známého světa. Všichni učenci už od pradávna touží spatřit dálavy vesmíru v naději, že v něm leží odpověď ke všem otázkám a nezměrná moc, kterou by mohli vládnout."

Vesénům na planetě Cefesrus je známá zatím jen velmi malá část vesmíru. Ne všechny rasy se a astronomií do hloubky zabývají, ale ty které ano, předpokládají, že hvězdy které lze vidět na noční obloze jsou miliardy vzdálených sluncí, kolem kterých mohou také obíhat planety. Tuto doměnku potvrdil fakt, když se na Cefesru objevila skupina Nebul, humanoidů, které dřív nikdo nikdy neviděl. Nebuli potvrdili, že se vesénům známe slunce (Yorhad) nachází v systematické soustavě hvězd, které říkali galaxie Andahari. Toto zjištění vesénksým učencům otevřelo nové obzory bádání.

Galaxie AndahariEditovat

Obsahuje miliony planet a nikdo na Cefesru zatím nemá způsob, jak se dostat do vesmíru. Prozkoumat galaxii jim bude asi ještě pár století trvat. V podstatě krom výpovědi mimozenské rasy, nemají žádnou představu o tom, jak galaxie vlastně vypadá.

Galaxy

Pohled z vesmíru na Andahari.

V galaxii se nachází hvězdy převážně žluté, bílé a modré. Velmi vzácné jsou hvězdy rudé, fialové a nejvzácnější jsou zelené.

Zajímavosti:

  • Někteří trpasličí astronomové věří, že uprostře galaxie je ohromná kupa nezměrného bohatství a kdo ji objeví první, se stane pánem nad vesmírem.
  • Spekuluje se o tom, že rasa Nebul pochází někde z druhého konce galaxie a že se na Cefesrus dostali kvůli nějaké nehodě.
  • Je možné, že rasa urasurů nevymřela, ale hromadně se teleportovala na jinou planetu.

Yorhadina Sluneční soustavaEditovat

Solar system artistic

Sluneční systém hvězdy Yorhad.

Yorhadina slueční soustava obsahuje celkem 9 planet. Cefesrus je na 3. horizontální oběžné elipse. V soustavě se také nachází planety, které obíhají po elipsách vertikálně a dva asteroidové pásy.

Yorhad je hvězda vypouštící nažloutlé/bíle sluneční světlo, ačkoliv sama o sobě je ohnivě zbarvená.

PlanetyEditovat

Planety obíhající kolem Yorhadu v pořadí od slunce jsou: Kifeon, Tar'malon, Cefesrus, Nuke, Ar'zenuke, Marthee, Leekar, Kadoke, Portotak.

1. Kifeon

Planeta zhruba 0,5x menší než Cefesrus a nejblíže slunci. Nemá žádné měsíce a vzhledově připomíná kouli z magmatu a černého, obsidiánového skla. Předpokládá se, že je z nějaké texuté, sluncem roztavené substance.

2. Tar'malon

Planeta podobné velikostí Cefesru, ovšem bez vody, pouze s nekončenými pouštěmi slonovinové až naoranžovělé barvy. Má dvě dobře viditelné oběžnice, Kar'mun a Tar'mun.

3. Cefesrus

Předpokládá se, že Cefesrus je jediná planeta ve své sluneční soustavě, na které je možné najít tak rozmanitý a prosperující život. Obecné doměnky počítají s faktem, že blíže k Yorhadu jsou planety příliš horké a dál od něj naopak příliš chladné a temné, pro udržení života.

Cefesrus má dva měsíce (oběžnice) díky kterým lze určovat čas. Iat a Taitu. Taitu obíhá kolem Cefesru a Iat obíhá kolem Taitu. Na noční obloze jsou téměř vždy vidět aspoň částečné oba. Iat oběhne Taitu 2x za den (Jedno oběhnutí trvá 12 hodin.).

  • Cefesrus clouds

    Pohled na Cefesrus z jižního pólu.

    Cefesru trvá 324 dní oběhnout Yorhad.
  • Rok má tedy 9 měsíců po 36 dnech.

V obecném jazyce (a starocolderštině) se měsíce nazývají:

  • Bahnivec (Sloughia)
  • Květokrás (Borsia)
  • Duhovec (Agelondia)
  • Ohnipal (Sorria)
  • Sklizník (Cefia)
  • Červelist (Haimonia)
  • Mlžník (Ikaia)
  • Sněhupad (Rembia)
  • Zimomráz (Kröhia)

4. Nuke

Planeta velikostí podobná s Kifeonem, ovšem velmi záhadná. Na noční obloze se viditělně objevuje vzácně. Připomíná skleněnou kouli, která v sobě má další malou galaxii, nebo vír z narůžovělého zářícího kouře. Obíhá kolem ní pravděpodobně pět samovolně světlo vyzařujících bezejmenných oběžnic.

Obíhá Yorhad vertikálně.

5. Ar'zenuke

Tmavý bratr planety Nuke. Má temně indigovou barvu, je obalen plynou nebo dýmovou clonou a když je vidět z Cefesru, je možné na jeho povrchu vzácně pozorovat ohromné blesky. Má kolem sebe asteroidové prstence.

Obíhá Yorhad vertikálně.

6. Marthee

Neboli 'krvavá dáma' je nejmenší planetou v soustavě. Má charakteristické rudo oranžové mramorování a obíhají kolem ní dvě oběžnice Dika a Tor. Oběžnice Tor je malé, zeleně světélkující těleso. Marthee je planetou, která bývá z Cefesru vidět nejlépe, ačkoliv je velmi malá.

7. Leekar

Druhá rudá planeta v soustavě. Narozdíl od Marthee je Leekar temně rudý a téměř nebývá vidět.

8. Kadoke

'Manový obr'. Tuto přezdívku dostal kvůli svojí barvě, která se silně podobá amerithu (manový kámen) a předpokládá se, že je pokryt surovým amertihem v plynném stavu. V jeho jádru by pak byla koule toho nejčistčího a nejúčinějšího manového kamene, jaký je možno získat. Má dvě oběžnice. Walkar, zeleně světélkující a Morehune, která je velká skoro jako Cefesrus.

9. Portotak

Je to vesmírný cestovatel, který se v sluneční soustavě střídavě objevuje a zase mizí. Je velmi nestabilní plynnou planetou, s růžově světélkujícím prstencem z neznámého materiálu, který se na Cefesru nevyskytuje.

Compare planet

Srovnání velikostí planet v pořadí od slunce.