FANDOM

Vodní nagové jsou rasou, žijící výhradně v moři. Jejich pobyt mimo vodu (Sladkou, slanou nebo brakickou) je časově omezen, ovšem není zcela nemožný. Bez přístupu k vodě mohou přežít bez zdravotních újem kolem tří dnů. Přístupem k vodě je ovšen myšlena možnost, namočit alespoň 60% těla po dobu přibližně 1 hodiny. Mlhy, vysoká vzdušná vlhkost a ideálně déšt jim pomáhají při pohybu po souši stejně dobře jako vodní plochy samotné. Dehydratace Pokud se vodní naga zdržuje na suchu déle než je zdravá doba, začne mu vysychat kůže a oči. Po delší době jeho šupiny začnou vypadávat, dostaví se dráždivý suchý kašel, záněty spojivek, dýchací obtíže. Smrt se většinou dostaví během týdne. Smrt z dehydratace je způsobena postupným snižováním schopnosti vdechovat potřebné plyny z ovzduší.

AnatomieEditovat

DýcháníEditovat

Vodní nagové jsou přizpůsobeni k tomu, aby dokázali vztřebat kyslík z vody. Děje se tak ve velké míře kůží, ale i vdechováním vody samotné. Voda s kyslíkem se dostane do plic, kde se od sebe oddělí. Část vdechnuté vody se vstřebá do organismu podle potřeby, zbytek je kůží vyloučen ven. Tímto vdechováním vody naga současně dýchá i pije.